четвъртък, 10 февруари 2011 г.

Фен Шуй Таратанци

    С какво да се заеме човек, когато сесията му е приключила, закотвен е вкъщи от всемогъщия грип и има нужда да вложи някъде съмнителния си творчески потенциал. Сигурно има далеч по привлекателни възможности, но аз се спрях на до болка познатото като звучене и непознатото като същност словосъчетание „ФЕН ШУЙ”. Изпълнена с надежда за хармонизиране на дома, отворих с тръпнещи от вълнение ръце луксозно илюстровано издание, посветено на темата, и потънах в четене... След 20 минути вече бях убедена, че принципите на Фен Шуй са точно толкова неприложими в моя дом, колкото и позлатен полилей с висящи кристали от него. С цялото ми уважение към древната китайска мъдрост и без амбиции мнението ми да бъде меродавно, ще разкажа накратко какви са причините за моето Фен Шуй разочарование.
       Фен Шуй е пряко свързан с китайския зодиакален календар и разделя хората на две основни групи, що се отнася до посоките на света - източна и западна група. Едните се влияят добре, когато домът им е разположен на изток, а другите, когато е разположен на запад. Ако домът не може да бъде преместен (!), тогава е желателно леглото да бъде разположено към подходящата посока. Дотук добре... Но какво се случва, когато в дадения дом съжителстват двама души с противоположни Фен Шуй посоки?! По закона на Мърфи в моя дом ситуацията е точно такава и не мога да си представя друг вариант, освен да се сдобием с две отделни легла, гледащи в двете посоки... Последствията от подобно начинание няма да бъдат споменавани в този блог, но за всеки е ясно, че това не е най-доброто решение.
    След като разбрах, че сме обречени да ползваме легло, противопоказно поне на единия, реших да подобря домашното chi (жизнената енергия на заобикалящия ни свят), започвайки от входната врата. Зачетох се подробно и разбрах, че оставянето на растения пред вратата е изключително полезно за домашната хармония. Аз, обаче, обитавам апартамент в софийски блок, където поставянето на саксии пред входната врата може да завърши по следните начини:
1.       14 минути след разполагането на растенията пред входната врата, те ще бъдат използвани за „нужник” от живущия във входа втори братовчед на котарака Гарфийлд – точно толкова оранжев, дебел и нахален, както популярния си роднина.
2.       Съседският булмастиф (предизвикан особено от миризмата на котарак) ще изтръгне с лекота и самодоволство живота от саксията с мощната си лапа или чаровната си муцуна. Действието ще протече надвечер – когато стопаните му се приберат и го изведат на разходка.
3.       Ако горните два субекта поради необясними за мен причини не извършат  покушение над цветята, Баба Ленче (от 3-ия етаж) ще се погрижи. На втория ден от „хармонизирането” на моя дом ще реши, че саксиите са никому ненужни и ще запълни и последното свободно от мушкато и бръшляни кътче на своя апартамент с новите придобивки.
4.       Гого, 13-годишният пъпчив и активно навлязъл в пубертета гамен, с един ритник ще приключи всичките ми старания.
След като стана ясно, че не бих могла да опазя нищо извън моя дом, реших да обогатя по Фен Шуй интериора на твърде тесния коридор. Останах доволна, че чрез огледало бих могла да компенсирам част от теснотата и по този начин да подобря домашното chi. Огледалото, обаче, в никакъв случай не трябвало да бъде разположено директно срещу врата. Е, как да изпълня тази заръка, при условие, че коридорът ми е 1,5 кв.м., има само една празна стена, а на другите три има врати...
Още по-разочарована от развитието на моето начинание се насочих към източниците в дома ми, които според Фен Шуй нарушават доброто chi. Да, съгласих се да изполвам мобилния си телефон за по-кратко, да държа компютъра настрана, когато не го ползвам, но как да избегна сушенето на косата си със сешоар, при условие, че тя почти стига до кръста ми, а навън температурите са минусови. Това означава ли, че цяла зима ще съм заобиколена от лошо chi?
Чашата преля, когато на 4 страници беше обяснено как хаосът изключително пречи на доброто chi. Знам, че хаосът е лошо нещо, но природата си е природа! Нищо не може да ме промени, никакви усилия, учения, теории, хокане от мама и татка, загубен за 4 месеца в дълбините на хаоса часовник и т.н. В момента, в който хаосът изчезне, ще се загубя и аз, и ще мога да се намеря чак тогава, когато той се завърне. А със сигурност добро chi не е толкова необходимо на един загубен човек.
Така, още преди да прочета и половината книга, разбрах, че Фен Шуй на този етап е непостижим в моя дом. Аз съм упорита, сигурно ще се върна отново към тази идея, но за днес приключих с Фен Шуй-я. Сега ще измия косата си, ще пусна сешоара на 2-ра степен и ще проверя дали доброто chi наистина ще избяга. Ако отговорът е ДА, смятам да тичам след него по стълбите, да го хвана за ухото и да го върна у дома, наказвайки го да не излиза навън поне за една година. 



2 коментара:

  1. Препоръчвам - спане в легло, разположено в средата на стаята и всеки в неговата си посока -> ще спите с главата си към краката на другия; палене на огън в средата на стаята и сушене на косата - като стриктно се предпазваш от пърлене...саксията - окована с вериги със звукова аларма против крадци . . . ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Хахахахаха е и това беше уникално! Аз не съм "разпиляна", но със сигурност доброто ми "ЧИ" има един куп други подбуди да изтича стремглаво от дома. И аз като теб обаче упорито не желая да се отказвам от себе си и ще го дебна по стълбите и ще го заключа за назидание, да видим - ние или то!

    ОтговорИзтриване